6097350500 |
Aprofundir en la pedagogia del treball per projectes |
2017-2018 |
Formació interna de centre. Secundària en general |
|
|
|
25/10/2017 - 14/3/2018 (30 hores) de 16:00h a 18:00h |
|
INS Torrevicens |
|
av. Torre Vicens, 3 (Lleida)  |
|
|
Format |
Presencial |
Organització |
Servei de Formació i Desenvolupament Professional del Personal
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
12/09/2017 - 26/09/2017 . Activitat restringida |
|
|
Descripció i Metodologia: |
L'anàlisi de resultats d'avaluació interna i externa fan palesa la necessitat d'introduir canvis metodològics en les activitats d'E/A i donar continuïtat a la metodologia emprada en les escoles adscrites. Es mirarà d'aprofundir en la pedagogia del treball per projectes, treballar l'aprenentatge basat en problemes des del treball per projectes.
|
| |
Objectius |
1. Aprofundir en el coneixement de la pedagogia per projectes.
2. Aprendre la metodologia d'aprenentatge basat en problemes.
3. Planificar, dissenyar, coordinar, aplicar i avaluar projectes i treballs globalitzats a l'etapa d'ESO.
|
| |
Continguts |
1. Fase d’autodiagnosi:
El centre ha de concretar les raons que els han portat a la necessitat de canvi metodològic, fixar les expectatives de millora que pretén aconseguir tenint una visió realista dels recursos i les possibilitats per iniciar-se en aquesta metodologia.
Es farà un procés de documentació teòrico – pràctica per conèixer a fons els processos d’aprenentatge competencial que es produeixen a partir de plantejaments metodològics globalitzats, i en concret amb la pedagogia de projectes. Se cercarà el o els nivells educatius on es vol començar a experimentar, la tipologia de projectes triades i el professorat implicat en aquesta implementació.
Fase de construcció i experimentació:
Es farà el disseny d’un projecte, acotat temporalment i acord als criteris anteriors. Es durà a la pràctica en les aules i les àrees establertes.
Fase d’avaluació:
Es farà una anàlisi de la pràctica realitzada, es faran les correccions convenients, es contrastarà amb les expectatives i possibilitats. Un cop fet aquest procés s’iniciarà la planificació per a l’extensió de la metodologia segons les possibilitats del propi centre.
|
| |
Formador/a |
Pilar Atienza, Mª Jesús Castro, Esther Pintó
|
| |
Avaluació |
Aprofitament en termes d’aprenentatge: Elaboració i realització d’activitats orientades a l’aplicació a l’aula.
Transferència immediata: Aplicació a l’aula de les propostes relacionades amb els continguts de l’activitat i les línies de treball a seguir.
|
| |
Requisits de certificació |
- Assistència a un mínim del 80% de les hores presencials de formació.
- Avaluació positiva de les tasques individuals i grupals en relació amb l’aprofitament i amb la transferència immediata.
- Valoració del centre + informe de seguiment del SE + vistiplau de l’inspector/a.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat d'ESO de l'Institut Torrevicens de Lleida.
|
| |
E-mail |
crp-segria@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dimecres |
25/10/2017 |
- |
- |
Sessió 2 |
dimecres |
08/11/2017 |
- |
- |
Sessió 3 |
dimecres |
15/11/2017 |
- |
- |
Sessió 4 |
dimecres |
22/11/2017 |
- |
- |
Sessió 5 |
dimecres |
29/11/2017 |
- |
- |
Sessió 6 |
dilluns |
11/12/2017 |
- |
- |
Sessió 7 |
dimarts |
12/12/2017 |
- |
- |
Sessió 8 |
dimecres |
13/12/2017 |
- |
- |
Sessió 9 |
dijous |
14/12/2017 |
- |
- |
Sessió 10 |
divendres |
15/12/2017 |
- |
- |
Sessió 11 |
dimecres |
10/01/2018 |
- |
- |
Sessió 12 |
dimecres |
14/03/2018 |
- |
- |
|
| |